استاندار کرمانشاه:

خروج از وضعیت قرمز به رفتار مردم  بستگی دارد

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید با کرونا زندگی کنیم تا از وضعیت قرمز پر خطر خارج شویم. این یک بحران جهانی است هیچ ملتی کشور خود را تعطیل نمی کند مهم این است که پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

کرمانشاه_ پرسون؛ هوشنگ بازوند در مصاحبه زنده تلویزیونی با تبریک آغاز امامت و تشکر از کادر درمان، اظهار داشت: همانطور که در پیک اول و دوم در مبارزه با کرونا مردم استان خوش درخشیدند اکنون نیز مردم عزیز استان به جهت سلامت خود و دو میلیون جمعیت هم استانی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیریت ارشد استان، تاکید کرد: شرایط استان‌ کرمانشاه شرایط مناسبی نیست حدود یک هزار تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است که در حال حاضر۸۰۰ تخت آن بیمار کرونایی بستری می باشد، و علاوه بر آن بیمارستان های ارتش، سپاه و نیروهای انتظامی نیز در اختیار بیماران کرونایی است.

مدیریت ارشد استان، از عموم مردم خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی به سلامت دیگر افراد احترام بگذارند، گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند مجبور به برپایی بیمارستان صحرایی در پارک ها هستیم که مستلزم هزینه سنگینی است و خدمات دهی بیمارستان صحرایی از سایر بیمارستان ها کمتر می باشد.

بازوند در ادامه گفت: از ستاد ملی کرونا درخواست کردیم استان کرمانشاه به مدت دو هفته تعطیل شود، اما مراکز استان ها به جهت معیشت مردم و اقتصاد تعطیل نمی شود.

وی ضمن تقاضا از عموم مردم برای پرهیز از ترددهای غیر ضروری عنوان کرد: با تایید ستاد ملی کرونا ۶ شهرستان « اسلام آباد غرب، گیلان‌غرب، هرسین، پاوه، جوانرود و سرپا ذهاب» از دوشنبه پنجم مهرماه تا دوشنبه آینده تعطیل و چنانچه لازم باشد تعطیلی تمدید می‌شود.

استاندار در ادامه گفت: علاوه بر تعطیلی شهرستان های ذکر شده، ساعت کاری دیگر استان ها از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۲ ظهر می باشد.

مدیریت ارشد استان بار دیگر تاکید کرد باید با کرونا زندگی کنیم تا از وضعیت قرمز پر خطر خارج شویم. این یک بحران جهانی است هیچ ملتی کشور خود را تعطیل نمی کند مهم این است که پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

وی همچنین افزود: طی ۱۰ روز پیش میانگین رعایت پروتکل‌ها ۴۲ درصد بوده است اگر بتوانیم این روند را به۷۰٪ افزایش دهیم وضعیت خیلی از شهرستان‌های. ما سفید می‌شود که درمان آن بستگی به رفتار خود ما دارد.

استاندار ضمن تقدیر از رانندگان تاکسی که رعایت پروتکل های بهداشتی را به خوبی انجام داده اند، اعلام کرد اگر ستاد ملی کرونا بپذیرد هزینه تست کرونا برای تعدادی از اقشار رایگان شود.

بازوند در ادامه گفت: نقشه راه برای مبارزه با ویروس کرونا بروزرسانی شده است همچنبن به لحاظ اینکه آنفولانزا نیز در پاییز شیوع پیدا می‌کند ما به ۹۰ درصد نقشه راه رسیده ایم.

پروتکل‌ها را رعایت کنیم این وضعیت به سفید می رسد


استاندار با عنوان اینکه در صدد کمک به اقشار آسیب‌پذیر کرونا هستیم، از خیرین خواست تا پای کار بیایند و در شرایط سخت به مردم کمک کنند.

استاندار تاکید کرد: در شرایط کنونی در مقابل غذا و دارو نفت ما را نمی خرند و کشور در شرایط مساعدی نیست و در عین حال دولت به اقشار آسیب‌پذیر در این شرایط کمک می‌کند.


این مسئول در خصوص اعلام تعداد فوتی ها گفت: در رابطه با فوت افراد واقعیت ها را به مردم اعلام می‌کنیم.



مهین رحمانی- استان کرمانشاه

208810